12/30/2011

Lukang Zhen Li Jia 鹿港真梨家

While walking on the street, Chung Shan Road, in the evening time, I happened to find this special traditional cake shop. The soft light and the elegant decoration stopped me before the shop.

The friendly clerk wanted to give me one piece of pine nut cake for free taste, I said: "I'm too full to eat anything now."   She gave me half piece of the cake, few hours later, I ate it in hotel room.  I found it so delicious; inside of the cake red beans with pine nuts were included and the sweetness was suitable.   The taste of the whole cake was so great!  The cake made me feel happy immediately.

Next day I walked up to this shop again and bought one box for my friend.

Zhen Li Jia
Tel: (04) 777 3859
Add: 309, Chung Shan Road., Lukang Town, Chang Hua county.


夜のところに中山路という道で歩いていた時、この特殊的な伝統のお餅屋さんを偶然に見つけました。 柔らかい照明と優雅な装飾の訳でお店の前でピタっと足が止まりました。
 
親切な店員さんが松のみケーキ1個プレゼントくれましたけれども、「お腹いっぱいで食べ切れません」と店員さんに言いました。 半分のケーキ頂いた数時間のあとにホテルの部屋で食べた途端にびっくりした。 こんなに美味しいとは思わなかったというほどケーキは素晴らしいでした。 小豆と松のみの合わせた程よい甘みは完璧です! 楽しい気持ちになって来ました。

翌日、帰り途中で再びこのケーキ屋に寄りました。友達の代わりに1箱買いました。



pine nut cake
pine nut cake
pineapple cake
pineapple cake
old style pineapple cake
cookies

No comments:

Post a Comment